Skatteförvaltningens beslut om uppgifter som ska lämnas i ansökan om återbäring av skatt på fordon som avses i 11, 23, 24 och 25 § i bilskattelagen
- Typ av författning
- Beslut
- Meddelats
- Publiceringsdag
- Uppdaterad författning
- 977/2020
- Finlands författningssamling
- Författningstext
Den ursprungliga författningens text
I de ursprungliga författningstexterna görs inga ändringar eller rättelser. Ändringarna och rättelserna syns i de uppdaterade författningarna och i pdf-versionerna av författningssamlingen.
Skatteförvaltningen har med stöd av 27 § 3 mom. i bilskattelagen (777/2020) beslutat:
1 §Uppgifter om den sökande
Om den sökande ska anges namn och personbeteckning eller FO-nummer.
2 §Uppgifter om fordonet
I ansökan ska anges fordonets finska registreringstecken, modell, märke, variant, version, CO 2 -värde, tillverkningsnummer, mätarställning på registreringsdagen, fordonets första registreringsdag, fordonets registreringsdag i Finland och information om huruvida fordonet används för särskilda ändamål.
3 §Trafiktillstånd
I ansökan ska anges trafiktillståndets nummer, om trafiktillstånd är nödvändigt för användning av fordonet.
4 §Lämnande av ansökan
Ansökan ska göras elektroniskt eller i pappersform.
Bestämmelser om hur ansökan ska lämnas elektroniskt finns i Skatteförvaltningens beslut om elektroniska tjänster och certifiering.
Ansökan i pappersform ska göras på Skatteförvaltningens officiella pappersblankett.
Blanketten ska skickas till den adress som anges på den.
5 §Undertecknande av ansökan
Ansökan ska undertecknas.
En elektronisk ansökan uppfyller kraven för underskrift om den har certifierats enligt Skatteförvaltningens beslut om elektroniska tjänster och certifiering.
6 §Ikraftträdande
Detta beslut träder i kraft den 1 januari 2021.
Helsingfors den 8 december 2020
GeneraldirektörMarkku HeikuraLedande sakkunnigSoili Sinisalo