Go to front page
Chancellor of Justice

3.6.2009

Chancellor of Justice

Decisions of the Chancellor of Justice and the Deputy Chancellor of Justice

Asiakkaan osoitetietojen merkitseminen, kirjeeseen vastaaminen ja neuvonta

Keywords
Hyvä hallinto, Neuvonta, Vastaus
Year of case
2009
Date of Issue
Register number
OKV/38/1/2008
Resolved by
Apulaisoikeuskansleri

Asiakkaan osoitetietoa ja asianhoitajan osoitetietoa ei päivitetty Verohallinnon asiakastietokantaan hänen tarkoittamallaan tavalla. Verovirasto ei myöskään vastannut verotoimiston sille siirtämään asiakkaan tiedusteluun. Asiakkaalle annettiin myös osittain virheellistä neuvontaa. Apulaisoikeuskansleri katsoi, etteivät hyvän hallinnon vaatimukset toteutuneet, koska asiakas ei virheellisen menettelyn vuoksi saanut hallinnon palveluita asianmukaisesti. Apulaisoikeuskansleri kiinnitti veroviraston ja verotoimiston huomiota osoitetietojen huolelliseen merkitsemiseen ja asiakirjojen postitukseen oikeaan osoitteeseen. Apulaisoikeuskansleri kiinnitti lisäksi veroviraston huomiota hyvän hallinnon ja hallintolain vaatimuksiin asiakkaan neuvonnassa ja tiedusteluun vastaamisessa.

Perustuslaki 21 §
Hallintolaki 8 §

Top of page