Go to front page
Chancellor of Justice

8.5.2008

Chancellor of Justice

Decisions of the Chancellor of Justice and the Deputy Chancellor of Justice

Asiakkaan yhteydenotossa noudatettava menettely

Keywords
Hyvä hallinto, Vastaus
Year of case
2008
Date of Issue
Register number
891/1/06
Resolved by
Apulaisoikeuskansleri

Kantelukirjoituksessa arvosteltiin kaupungin opetuspalvelukeskuksen menettelyä, johon liittyen opetuspalvelukeskukseen kahdesti kirjeitse yhteyttä ottanut henkilö ei saanut vastausta kumpaankaan kirjeeseensä.

Apulaisoikeuskansleri lausui käsityksenään, että muun muassa hallintolain 7, 8 ja 9 pykälistä ilmenevistä hyvän hallinnon periaatteista johtuen viranomaisen on vastattava asiakkaan taholta tulleeseen yhteydenottoon siitäkin huolimatta, että kyseinen viranomainen ei ole velvollinen ryhtymään varsinaisiin toimenpiteisiin kirjeiden tarkoittamassa asiassa.

Top of page