Ratkaisupyynnön käsittelyn viipyminen kuluttajariitalautakunnassa
- Asiasanat
- Hyvä hallinto, Kuluttajansuoja, Viipyminen
- Tapausvuosi
- 2020
- Antopäivä
- Diaarinumero
- OKV/265/10/2020
- Ratkaisija
- Apulaisoikeuskansleri
Apulaisoikeuskansleri kiinnitti kuluttajariitalautakunnan vakavaa huomiota asioiden viivytyksettömään käsittelyyn. Kantelijan ratkaisusuosituksen antamista koskeva asia oli ollut kuluttajariitalautakunnan käsiteltävänä noin kaksi vuotta.
Apulaisoikeuskansleri lähetti ratkaisunsa tiedoksi myös oikeusministeriöön, jolta hän oli jo aiemmin keväällä pyytänyt selvitystä kuluttajariitalautakunnan tilanteesta. Ministeriön tulee antaa selvityksensä viimeistään 1.9.2020.