07.12.1998

Asiakaspalvelu - Kansaneläkelaitos - Työmarkkinatuki

Asiakaspalvelusta Kansaneläkelaitoksen paikallistoimistossa

Kansaneläkelaitoksen paikallistoimiston asiakassihteerin menettely oli saattanut jossain määrin aiheuttaa kantelussa esitetyn kaltaisia väärinkäsityksiä selvitettäessä asiakkaan hakeman etuuden saamisen edellytyksiä ja maksetun etuuden takaisinperintää. Apulaisoikeuskansleri on ratkaisussaan todennut, että jotta vältyttäisiin väärinkäsityksiltä asiakkaalle esitettyjen kysymysten aiheellisuudesta, kysymykset tulisi riittävästi perustella.

Finlex ® on oikeusministeriön omistama oikeudellisen aineiston julkinen ja maksuton Internet-palvelu.
Finlexin sisällön tuottaa ja sitä ylläpitää Edita Publishing Oy. Oikeusministeriö tai Edita eivät vastaa tietokantojen sisällössä mahdollisesti esiintyvistä virheistä, niiden käytöstä käyttäjälle aiheutuvista välittömistä tai välillisistä vahingoista tai Internet-tietoverkossa esiintyvistä käyttökatkoista tai muista häiriöistä.