1561/1994

Annettu Helsingissä 31 päivänä joulukuuta 1994

VEROHALLITUKSEN PÄÄTÖS ulkomaalaisen elinkeinonharjoittajan arvonlisäveron palautushakemuksessa ilmoitettavista tiedoista ja hakemukseen liitettävistä asiakirjoista

Verohallitus on 30 päivänä joulukuuta 1993 annetun arvonlisäverolain (1501/93) 151 §:n 3 momentin nojalla määrännyt:

1 §

Hakemuksessa hakijan on ilmoitettava:

1) nimensä ja osoitteensa, harjoittamansa liiketoiminnan laatu, kotimaansa verovelvollisuusnumero ja rekisteröintiviranomainen;

2) palautuksen maksamista varten tarpeelliset tiedot;

3) ajanjakso, jota hakemus koskee ja palautettavaksi haettavan arvonlisäveron määrä Suomen markkoina;

4) laskun päivämäärä ja numero, myyjä, tavaran tai palvelun laatu, tavaran tai palvelun hinta laskun mukaan sekä veloitettu arvonlisävero;

5) onko tavarat ja palvelut, joista palautusta haetaan, käytetty yksinomaan hakijan liiketoiminnassa sekä mitä tarkoitusta varten ne on hankittu ja

6) onko hakija harjoittanut hakemusajanjaksona tavaroiden ja palveluiden myyntiä Suomessa.

2 §

Hakijan tai asiamiehen on vakuutettava, että hakemuksessa ilmoitetut tiedot ovat totuudenmukaiset.

3 §

Tämä päätös tulee voimaan 1 päivänä tammikuuta 1995 ja sillä kumotaan 24 päivänä tammikuuta 1994 annettu päätös (100/94).

Helsingissä 31 päivänä joulukuuta 1994

Pääjohtaja
Jukka Tammi

Finlex ® on oikeusministeriön omistama oikeudellisen aineiston julkinen ja maksuton Internet-palvelu.
Finlexin sisällön tuottaa ja sitä ylläpitää Edita Publishing Oy. Oikeusministeriö tai Edita eivät vastaa tietokantojen sisällössä mahdollisesti esiintyvistä virheistä, niiden käytöstä käyttäjälle aiheutuvista välittömistä tai välillisistä vahingoista tai Internet-tietoverkossa esiintyvistä käyttökatkoista tai muista häiriöistä.