100/1994

Annettu Helsingissä 24 päivänä tammikuuta 1994

Verohallituksen päätös ulkomaalaisen elinkeinonharjoittajan arvonlisäveron palautushakemuksessa ilmoitettavista tiedoista ja hakemukseen liitettävistä asiakirjoista

Verohallitus on 30 päivänä joulukuuta 1993 annetun arvonlisäverolain (1501/93) 151 §:n 3 momentin nojalla määrännyt:

1 §

Hakemuksessa hakijan on ilmoitettava:

1) nimensä ja osoitteensa, harjoittamansa liiketoiminnan laatu, kotimaansa verovelvollisuusnumero ja rekisteröintiviranomainen;

2) maksunvastaanottajan nimi, osoite ja pankkiyhteystiedot;

3) ajanjakso, jota hakemus koskee, palautettavaksi haettavan arvonlisäveron määrä sekä onko tavarat ja palvelut, joista palautusta haetaan, käytetty yksinomaan hakijan liiketoiminnassa;

4) laskun päivämäärä ja numero, tavaran ja palvelun laatu, tavaran ja palvelun hinta laskun mukaan sekä veloitettu arvonlisävero.

2 §

Hakijan, joka on harjoittanut hakemusajanjaksona Suomessa toimintaa, josta ostaja on arvonlisäverolain 9 §:n mukaan verovelvollinen, on ilmoitettava hakemuksessa tiedot ostajasta, myydyn tavaran tai palvelun laadusta ja ajankohdasta.

3 §

Hakijan tai asiamiehen on vakuutettava, että hakemuksessa ilmoitetut tiedot ovat totuudenmukaiset ja verollista toimintaa ei hakemusajanjaksona ole harjoitettu Suomessa.

4 §

Tämä päätös tulee voimaan 1 päivänä kesäkuuta 1994.

Helsingissä 24 päivänä tammikuuta 1994

Pääjohtaja
Jukka Tammi

Va. verotussihteeri
Soili Sinisalo

Finlex ® on oikeusministeriön omistama oikeudellisen aineiston julkinen ja maksuton Internet-palvelu.
Finlexin sisällön tuottaa ja sitä ylläpitää Edita Publishing Oy. Oikeusministeriö tai Edita eivät vastaa tietokantojen sisällössä mahdollisesti esiintyvistä virheistä, niiden käytöstä käyttäjälle aiheutuvista välittömistä tai välillisistä vahingoista tai Internet-tietoverkossa esiintyvistä käyttökatkoista tai muista häiriöistä.